Salutăm suportul partenerilor noștri, beneficiarilor și colegilor noștri arhitecți care ne sprijină pe parcursul procedurii de autorizare și aprobare. Toate aspectele sunt detaliate în Ghidul Misiunile Arhitectilor
STAGIU
- Un arhitect cu drept de semnatură sau un arhitect ale cărui abilități de practică profesională au fost recunoscute de Ordinul Arhitectilor din România, poate supraveghea un absolvent al unei facultăți de arhitectură în exercitarea profesiei în oricare dintre modurile permise de lege.
- Organizația consideră că un stagiu de doi ani este minim necesar ca o tranziție între studiul academic al arhitectului și profesia sa independentă și responsabilă pentru ca aceștia să fie pregătiți să preia lucrările sub semnătură proprie. Pe parcursul celor doi ani, stagiarul îndeplinește, sub supravegherea unui Mentor, îndatoririle fundamentale pe care un arhitect cu autoritate de a semna trebuie să le poată îndeplini.
- Pentru a-și îmbunătăți cunoștințele, aptitudinile, judecata, disciplina și integritatea profesională, OAR prin comisiile de stagii ale filialelor teritoriale structurează și gestionează programul de stagiu. Vă invitam să consultați acest document pentru o explicație detaliată a procesului.
- În plus, un candidat care a practicat mai mult de cinci ani, poate participa la interviul pentru dreptul de semnătură fără a finaliza în prealabil un stagiu practic, dacă poate demonstra că a lucrat timp de cel puțin cinci ani.
- Comisia Națională pentru Acordarea Dreptului de Semnătură evaluează candidații în patru sesiuni de interviu pe an, iar O.A.R. face determinarea ultimă a abilităților dobândite.
- Acest link conține îndrumările metodologice pentru stagiul de obținere a permisului de semnare, împreună cu eventualele anexe relevante, precum și metodologia de acordare a dreptului de semnătură.
- Pentru o înțelegere amplă despre cum și ce se întâmplă în perioada de stagiu OAR, vă invităm să urmăriți acest program video și să parcurgeți materialele informative
Înscrierea în OAR și norme metodologice privind efectuarea stagiului
Norme metodologice privind efectuarea stagiului pentru dobandirea dreptului de semnatura
Metodologie stagiu - final aprobat în cn 26.03.2018 V2
Anexa nr. 1 - Glosari de termeni
Anexa nr. 2 - Domenii de competență ale arhitectului
Anexa nr. 3 - Clauze specifice de stagiu
Anexa nr. 4 - Conventia de stagiu
Anexa nr. 5 - Instrucțiuni de utilizare completare
Anexa nr. 6 - Fișa lunară de evaluare a stagiului
Anexa nr. 7 - Raport de stagiu template
Anexa nr. 8 - Evaluare de sinteă a îndumătorului de stagiu template
Acordarea dreptului de semnătură
Acte necesare
Acte necesare recunoaștere diplomă
Acte necesare obținere drept semnătură
Norme metodologice privind efectuarea stagiului pentru dobândirea dreptului de semnatură
2018 (se aplică stagiului început după data 26.03.2018)
Metodologie stagiu final apropbat în CN 26.03.2018
Anexa nr. 1 - Glosar de termeni (14.03.2018)
Anexa nr. 2 - Domenii de competență (14.03.2018)
Anexa nr. 3 - Clauze specifice de stagiu (14.03.2018)
Anexa nr. 4 - Convenția de stagiu (14.03.2018)
Anexa nr. 5 - Instrucțiuni de utilizare / completare documente stagiu (14.03.2018)
Anexa nr. 6 - Fișă lunară de evaluare a stagiului template (14.03.2018)
Anexa nr. 7 - Raport de stagiu template (14.03.2018)
Anexa nr. 8 - Evaluare de sinteză a îndrumătorului de stagiu template (14.03.2018)
Metodologia privind efectuarea stagiului pentru dobândirea dreptului de semnătură
Model certificat eliberat de îndrumător stagiu
Hotărârea nr. 1814 din 19.10
Hotărârea CNOAR 746 din 2009
Cerere acordare drept de semnătură
Dobândire drept de semnătură cetățeni romani după efectuarea stagiului
Metodologie privind efectuarea stagiului
Anexa nr. 1 - Reguli și proceduri privind dobândirea dreptului de semnătuă
Anexa nr. 2 - FIșă de evaluare
Calendar acordare drept de semnătură
Declarație pe propria răspundere candidat interviu
Reguli și proceduri privind desfășurarea online a interviului pentru acordarea DDS
Declarație de consimțământ îndumător stagiar
Normele metodologice de acordare a dreptului de semnătură formă avizată CN
Hotărâre CD OAR nr. 183 din 1.02.2019 înscriere online la interviu
Anexa nr. 1 - Bibliografie minimală pentru susținerea interviului
Anexa nr. 1 - Instrucțiuni SIOAR înscriere de semnătură
Anexa nr. 2 - Criterii de evaluare a candidaților
Transfer în filiala PH
Filiala de apartenență, atât la înscriere cât și ulterior, rămâne cea în raza căreia aveți domiciliul.
Pentru a iniția un transfer, urmare a schimbării domiciliului, urmați pașii de mai jos
a. Accesați platforma SIOAR.
b. La secțiunea cereri OAR găsiți rubrica transfer altă filială
c. Completați cererea către filiala de care aparțineți, prin care solicitați transferul către filiala dorită, dovedind schimbarea domiciliului cu o copie CI.
d. Trimiteți cererea în sistem.
Următoarele etape se desfășoară intern, între cele două filiale implicate. Veți fi anunțați când se finalizează procesul sau dacă este necesară implicarea dvs. Cu completări.
Vă invităm să citiți pagina devino membru OAR Prahova pentru toate detaliile despre înscriere și beneficii.
